سبد خرید 0

چگونه کاغذ دیواری را از دیوار بکنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 18 مرداد 1400 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاغذ دیواری هم با مرور زمان خراب می شود و شما نیاز دارید که آن را عوض کنید، امروز با کمک مای دکوری می خواهیم بیشتر درباره ی کاغذ دیواری اطلاعات کسب کنیم. کاغذ دیواری هایی که قدیمی شده اند را می خواهیم در بیاوریم و به جایش کاغذ دیواری جدید بگذاریم.

جدا کردن کاغذ دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟

جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی بستگی به نوع کاغذ دیواری و نحوه رنگ آمیزی دیوار دارد. گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که تصمیم می گیرید کاغذ دیواری را حذف نکنید. در این حالت، می توانید بدون ایجاد حباب و چین و چروک، کاغذ دیواری جدید را روی همان کاغذ بچسبانید. برای انجام این کار ، در صورت لزوم ، باید دیوارها را ترمیم و تمیز کنید و از یک آغازگر مخصوص استفاده کنید. با این حال، در برخی موارد توصیه نمی شود که کاغذدیواری جدید را به کاغذ دیواری قدیمی بچسبانید. اگر قصد دارید از کاغذ وینیل استفاده کنید که به عنوان یک نوع کاغذ دیواری عمل می کند، اگر کاغذ وینیل باشد چسب بین این دو کاغذ به خوبی خشک نمی شود. اگر کاغذ وینیل قدیمی نباشد، چسب زیر آن خیس شده و شروع به شکل گیری می کند. هنگام لمس دیوار برای کندن کاغذمی توانید صداهایی را بشنوید. اگر این کار را انجام دهید، کاغذ خم می شود و باید تعویض شود. اگر قسمتی از کاغذ دیواری در گوشه دیوار پاره شود ، با نشست دیوار کاغذ دیواری بیشتری پاره می شود. هنگامی که دبوار را نقاشی می کنید باید کاغذ را عوض کنید، معمولاً رنگ کردن کاغذ دیواری جداسازی کاغذ دیواری را از دیوارسخت تر می کند. برای کندن کاغذ دیواری از دیوار با مای دکوری همراه باشید.

برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .

مرحله ی اول برای کندن کاغذ دیواری:

یکسری نکات برای کندن کاغذ دیواری از دیوار باید انجام دهید که می تواند مهم باشد. ابتدا باید اقدامات لازم را برای محافظت از کفپوش و قاب دیوار انجام دهید. یک لایه پلاستیک مخصوص یا یک سفره روی زمین پهن کرده و تمام قرنیز های دیوار را با چسب رنگ مخصوص بپوشانید. آسیب به قرنیز ها باعث می شود همه کاغذ دیواری ها از دیوار جدا نشوند. استحکام و چسبندگی کاغذ دیواری را با خیساندن گوشه ایی از آن را می توانید در آب گرم با اسپری امتحان کنید. پس از ده دقیقه، کاغذ دیواری مرطوب را بردارید. احتمال دارد که کاغذ دیواری به راحتی جدا شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر قطعه را در آب گرم خیس کنید و بگذارید مدتی به خوبی خیس بخورد، دربرخی از کاغذ دیواری ها نیازی به آب ندارند یا مواد دیگر می توانند به راحتی از دیوار جدا شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به حلال های شیمیایی دارند. باید مراقب باشید تا کاغذ دیواری آسیب نبیند؛ برای آسیب ندیدن دیوار همه چیز بستگی نحوه نصب کاغذ دیواری دارد. در صورت استفاده نکردن از آب می توانید از دو موارد پایینی هم که در ادامه گفته می شود استفاده کنید.

استفاده از بخار آب:

در این روش از آب جوش برای نرم شدن چسب بین دیوار و کاغذ دیواری استفاده می شود. این کار معمولاً با بخار شور انجام می شود.

استفاده از حلال های شیمیایی:

می توانید از حلال  شیمیایی برای کندن چسب کاغذ دیواری استفاده کنید. این ماده شیمیایی چسب پشت کاغذ دیواری را حل کرده و لایه برداری آن را راحت تر می کند. محلول به کاغذ دیواری نفوذ نمی کند، می توانید از غلطک های مخصوص رنگ استفاده کرده و کاغذ دیواری را با محلول آغشته کنید.

 برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

مرحله دوم کندن کاغذ دیواری:

برای ورود به عمق مشکل، یعنی رسیدن به چسب کاغذ دیواری، باید برش های زیادی در سطح کاغذ ایجاد کنید تا بتوانید چسب پایین را با آب گرم خیس کنید. سریع ترین و بدون دردترین روش این است که از کاردک برای کشیدن قوس در جلوی دیوار استفاده کنید، مراقب باشید که قسمت های نزدیک لبه ها و سقف را فراموش نکنید. بعد از تموم شدن کار می بینید هزاران سوراخ ریز حتی در چسبناک ترین جاها می بینید. در این مرحله، ممکن است قطعات کوچک کاغذ دیواری روی دیوار باقی بماند و جدا نشوند، در این حالت، آن را با آبپاش خیس کنید. برداشته و دوباره با یک کاردک جدا کنید.

 

مرحله سوم کندن کاغذ دیواری:

پس از اتمام کاغذ دیواری، آب داغ را روی دیوار بپاشید و به یاد داشته باشید که کار روی یک یا دو دیوار را به پایان برسانید تا آب هنگام کار یخ نزند15 دقیقه زمان خوبی برای مرطوب کردن دیوار است، سپس می توانید دوباره از لبه دیوار شروع کنید تا سختی چسب را اندازه گیری کنید. اگر تلاش های شما برای شروع کار همچنان نا فرجام است. نا امید نشوید روش اسپری آب را ادامه دهید. بسته به حجم چسب و مدت زمان کاغذها روی دیوار، مدت زمان بیشتری روی آب داغ بپاشید و به آن برسید. فرایند های دیگری برای رهایی از کاغذ دیواری های باقی مانده ضروری است. می توانید از یک محلول نرم کننده مایع که به حذف کاغذ دیواری کمک می کند در آب گرم تا یک لیتر در هر گالن آب استفاده کنید؛ کاغذ دیواری را با این محلول همانطور که در مرطوب کنید.

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .

مرحله چهارم کندن کاغذ دیواری:

وقتی کاغذ دیواری شل شد و به اندازه کافی آماده کندن شد، از نردبان بالا بروید و کاغذ دیواری را از بالا به پایین بکنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، می توانید از کاردک استفاده کنید، اما باید از آن با سر استفاده کنید زیرا نوک تیز آن باعث به کندن دیوار هم می شود. دیوار بریده شود. مراقب باشید. زیرا پس از کندن کاغذ دیواری، احتمالاً برنامه ای دقیق برای رنگ آمیزی دیوار دارید و اصلاً علاقه ای به پر کردن ترک ها و کندن تکه های گچ و بتونه دیوار ندارید. برای محافظت بیشتر، کاردک را طوری نگه دارید که تیغه موازی با شیشه باشد، سپس ابزار را به آرامی به سمت شیشه حرکت دهید. در صورت نتوانستن این کار ها می توانید از فردی کمک بگیرید که این کاره است، در غیر این صورت باعث ضرر زدن به دیوار می شوید.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()